Roadtrip California – Prvý deň v Los Angeles #1

LinkedIn

Prílet do Los Angeles
14.9.

Po troch mesiacoch strávených v Michigane sme si kúpili letenky do slnečnej Californie. Rozhodli sme sa precestovať celú Californiu autom. Pár dní dopredu sme si kúpili letenky, ktoré nás z Detroitu stáli každého 203 dolárov aj s batožinou, vybavil som auto a posledný deň rezervoval ubytovanie v LA cez službu Airbnb, vrelo odporúčam. Dá sa tam prenajať ubytovanie za slušné peniaze a to kdekoľvek na svete. Keď sa k tomu ešte zaregistrujete cez link, ktorý som uviedol, dostanete 20$ zdarma na prvé ubytovanie a myslím, že to sa celkom oplatí.

Inak tu je video z Los Angeles, ktoré som už spracoval pred nejakým časom.

let do los angeles

Let trval tuším nejaké 4 hodinky. Doleteli sme večer asi o 10. Hneď vonku pred letiskom som úplne náhodne stretol bodybuildera Richa Pianu. Potom sme počkali na shuttle bus, ktorý nás odviezol do požičovne áut.

Požičiavanie auta

Pri požičiavaní auta som mal trochu nevýhody. Väčšinou vám ani v mojom veku (19) auto v USA nepožičajú. Vo veľa požičovniach vám auto požičajú až od 21 rokov. Musel som k tomu platiť  tkzv. underage poplatok, tj. keď máte pod 25.

Ďalšia nevýhoda bola, že som nemal kreditnú kartu, ale iba debetnú, čiže si účtovali dočasný poplatok +150$, ktorý mi ale po vrátení auta poslali späť na účet.

Plus ďalší poplatok za to, že sme si auto požičiavali v LA a vracali v San Franciscu.

Auto ma bez toho zadržiavacieho poplatku stálo 780$ na 9 dní. Aj s poistením. Boli sme ale dvaja, čiže sa nám to rozdelilo.

Hyundai Elantra
Náš spoločník na roadtripe – Hyundai Elantra

Keď sme už mali auto, išli sme na adresu, kde sme mali prespať dve noci. Nemali sme ale žiadne jedlo ani pitie. A voda z vodovodu chutila fakt hnusne. Tak sme zobrali auto, do Sygicu naťukali najbližší supermarket – Vons a šli o pol dvanástej nakupovať. Doma sme sa najedli a po precestovanom dni sme šli spať.

Prvý deň
15.9.2015

Ráno sme vstali a plán bol jasný. Ísť pozrieť najznámejšie miesta v meste. Ako prvé sme chceli ísť na Walk of Fame.

Cesta nám trvala asi 45 minút a po ceste sme sa zoznamovali s okolím Los Angeles. Veľa prúdové cesty a autá boli hneď iné ako v Michigane. V Californii majú viac menších áut a myslia na životné prostredie. Neskutočne veľa Priusov a celkom dosť aj vozidiel značky Tesla.

los angeles downtown

Po príchode na Walk of Fame sme zaparkovali o pár ulíc hore.

Zobrali sme veci a šli dole na Chodník slávy. Predstavoval som si to ako pár metrov, kde sú tie hviezdy na zemi s menami hercov, spevákov, režisérov atď. Ale ono to bolo asi kilometer dlhá ulica a z obidvoch strán boli na chodníkoch tie hviezdy.

walk of fame

walk of fame bezdomovci
Štýloví bezdomovci na Walk of Fame

Pri miestach, kde sa zdržovalo veľa ľudí boli rôzni umelci a lákači, ktorí vás vábili do obchodov so suvenírmi, mávali veľkými tabuľami, že 5 dolárové nákupy, ďalej tu boli speváci, ktorí na ulici predávali svoje CD-éčka. Potom rôzni ľudia s maskami hercov, s ktorými ste sa mohli odfotiť. Každých pár metrov boli vany s odrezanými strechami, že „Hollywood Tour„. Toto vozidlo aj s ľuďmi šlo po hollywoodskych kopcoch a ukazovali ľuďom, kde bývajú hollywoodske hviezdy 😀 Herci to samozrejme nemajú radi, keď im niekto pred domom ukazuje ďalším ľuďom, kde bývajú. Musia sa cítiť ako zvieratká v ZOO. Ale tak čo, je to business.hollywood tour walk of fame 1 walk of fame 2 walk of fame 3 walk of fame selfie

Ako draho nás vyšlo parkovanie…

Keď sme sa vrátili k zaparkovanému autu, tak… Počkať, poviem to inak. Keď sme sa vracali k zaparkovanému autu, tak nás čakalo nemilé prekvapenie. Vidíme UPS dodávku a za ňou chlapíkov z odťahovky, ktorá tam niečo nakladala. Boli sme asi 400 metrov odtiaľ, tak sme dobre nevideli. Zrýchlili sme chôdzu, pod domnienkou, že sa na to stihneme pozrieť a snáď to nebude naše auto. Samozrejme. Naše auto. Keď už sme boli asi 100 metrov, tak akurát odchádzali. Ušli nám pred nosom 😀

Bola tam taká teta a pýtala sa nás, či to bolo naše auto. My, že áno. Tak nám povedala, že minule ju odtiahli a že nás to vyjde dosť draho, tak 300-400$. My len vyvalené oči. Dala nám aspon adresu na tú odťahovku. Tak sme šli pol hodinu na adresu Hollywood Towing. Tým týchto chalanov pozdravujem. Keď sme prišli na miesto, tak sme sa pýtali, že koľko teda za to chcú. Bolo to cca 220$. Tak aspoň sme sa potešili, že to nebolo 400$. Tak som to skúsil ešte zjednať 😀 Ale týpek bol tvrdý a ževraj sa to nedá. Tak sme zaplatili, zobrali auto a šli preč. Boli sme hladní, tak sme šli na pizzu na opačnú stranu Hollywood kopca. Ako sme tak pokojne a spokojne jedli, tak pozerám, že sa stieračom nejaký lístok. Otvorím obálku a že pokuta od policajtov za nevhodné parkovanie 70$. 😀

Mimochodom, odtiahli nás preto, lebo sme stáli pri hydrante a to je zakázané. A nemôžete parkovať ani keď je kraj obrubníka natretý červenou farbou. Nabudúce, keď pôjdem do USA, už budem vedieť. 😀

Nápis Hollywood

Ďalší achievement bol nápis Hollywood. Ale nevedeli sme, ako sa tam dostať. Tak sme do GPS nahodili nejakú ulicu, o ktorej sme si mysleli, že tam by to mohlo byť – Hollywood BLVD, myslím. Tak išli sme tam. Ale namiesto nápisu, sme prišli do uličiek, kde bývali milionári a herci z LA. Pekné, úzke uličky, lemované milíonovými domami a drahými autami. Ešte chvíľu sme tam blúdili a nakoniec, že ideme na najvyššie miesto, kde sa bude dať ísť. Tak sme stále stúpali hore, až sme sa dostali do slepej uličky, kde sa hrali nejaké deti a vonku sedeli mamičky. GLko v garáži a milíonové domy. Ulica bola tak slepá, že tam sme možno boli prví „turisti“, čo tam po dlhej dobe zavítali. Celkom sympatická časť na bývanie. Nič tam naozaj nebolo. Spýtali sme sa ich, že či tam niekde nájdeme Hollywood Sign a oni sa začali smiať. Videli, že sme sa asi trochu stratili tak nám ochotne pomohli. Nakreslili nám na papier cestu, že kadiaľ sa tam dostaneme a poradili nám, kde je najlepší výhľad. Ešte sme sa s nimi chvíľu vykecávali a pomaly vyrazili.

Cieľ bol Griffith Observatory. GPSka nás trochu zle navigovala a dostali sme sa k zatvorenej ceste. Otočili sme to a po chvíľke sme boli na mieste. Bol odtiaľ nádherný výhľad na celé LA. A aj na Hollywood Sign. Bytheway, k tomu nápisu sa úplne nedá ísť. Teda dá, ale zatkne vás polícia 😀

Niečo sme odfotili, pozreli dovnútra. Vychutnávali si výhľad na LA, Hollywood a tak. Bolo to tam veľmi pekné. Must see!hollywood 1 hollywood 2 hollywood 3 hollywood napis

Všetko, čo sme chceli vidieť, sme videli. Bol to dosť nabitý deň. 🙂
Išli sme domov. Po ceste sme stretli ešte pár pekných áut. Napríklad tento Rolls Royce.

rolce royce

Ďalší deň sme šli na legendárnu Venice Beach, kde bolo asi najlepšie. Ale o tom zas niekedy nabudúce.

Ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho! Urobíš mi tým radosť. 🙂 Ďakujem

Páčil sa ti článok? Zazdieľaj ho aj priateľom